HTML

Gegendummen, avagy a megvilágosodás rögös útján

Szociális kapcsolataink intelligens emberekkel.

Friss topikok

Linkblog

BKV-->BKÖT (Budapesti Közlekedési Önhasznú Társaság)

2008.04.21. 14:38 Jichak

    Úgy tűnik nem sikerült elgondolkozni semi aktuális témán, vagy csak a gondolkodáshoz szükséges idő halatta meg az általam türelemmel elviselhető mértéket.

Akkor kezdem én: BKV sztrájk

(a képforrása: http://hvg.hu)

    Naggyon ügyes húzás, hogy lehet eggy edig is rossz image-el rendelkező vállalatot a saját alacsony színvonala alá leküzködni. Mint ahogy ezt a többi szerkesztő is tudja, én már az első sztrájk idején megmondtam, hogy hamarosan elkezdik felgyüjtögatni a bkv járműveket, de arra még én sem gondoltam, hogy valaki légpuskával sakkba tartsa az eggyik bkv telephelyet.

    Pedig egyébként a bkv-nak lett volna esélye image javulásra. Nem tudom láttátok-e az új kampányát. Megpróbáltak okokat keresni hogy mért blicelnek ennyien, ezért lehetővé tették az egész hónapban a bérletvásárlást, valamint valami kedvezményt is csináltak, de a franc tudja már mit. Reklám arculata is megujjult. Nem mondom, hogy jó lett de lehet, hogy csak a belém rögzült alapvetően negatív megítélésemnek köszönhető ez az értékelés. Mindesetre jobb mint eddig (tekintve hogy évekig nem is volt semmi féle kampányuk!)

    Más kérdés, hogy ez az arculat elég kettősre sikerült. Egyrészről, létrehoztak egy emberibb, ember közelibb reklám arculatott, ez eddig oké. De amikor lemész az aluljáróba és szembe fogad az az azonosíthatatlan (nem sokára repülő) tárgy, ami elég alapvetően retró hangulatott teremt, s rajta a felirat: BKV viszonteladó (jelen helyzetben megkérdőjelezhető a tagolás [gyengébbeknek: BKV viszont eladó!])
Ráadásul a "kocka cukor" elhelyezése is ideális, nyugatinál konkrétan a két szemben lévő mozgó lépcső közé sikerült rakni, gyönörű látvány.

    Na szóval túl lépve ezen a vizuális merényleten, ugye a bkv elgondolkozott mért nem vesznek az emberek bérletet, és mindenre rájöttek csak arra nem, hogy a felnőtt bérlet 8 000 forint felett van. Ez egy minimálbérre nézve, 8,75-öd része a havi keresetnek, egy átlagos budapesti családot nézve (két felnőtt minimálbéres + két gyerek) 5,83-ad része. Lehet, hogy a jelenlegi adóterhek mellett erre már nem fussa?

    A másik az új ellenörzési koncepció. Az egy dolog, hogy már egy ideje az ellőr mint tipus megszünt, és a bkv egy biztonsági szolgálat embereit alkalmazza erre a munkára. (stoj: Mintha néhány éve lett volna egy olyan nagyszabású program, ahol a bkv ellenőreinek komunikációs képzéseket tartottak. Na most ha végig nézünk ezeken a tipikus kidobó ember alkatokon, szerintem magunktól is rájövünk, hogy nem a kommunikációs képességeik miatt alkalmazták őket.)

    Egy mássik dolog ez az új zseniális stratégia, hogy sorfalként két oldalról nehezítik a bejutást.  Ez csodálatosan elősegíti a lökdösődést, egymás személyes terébe való erőszakos benyomulást, és még kevésbé tesszi kellemesé mint amennyire eddig. Meg ott van ez az új korlát is! Zseniális! Egyszerűen fantasztikus. A vak társadalom úgy imádja mint az állat! Belegondolt abba valaki (költöi a kérdés, persze hogy nem. Mégis csak egy olyan társadalomban élünk ahol egy nőt a vakvezető kutyájával azért nem engednek be a pékségbe mert az "ántsz" rendeletéből csak azt a paragrafust olvasták el, hogy állatot bevinni nem lehet, de azt nem, hogy ez a természetesen a vakvezető kutyára nem vonatkozik) szóval, hogy a vak embernek a bottal naggyából fél négyzetmétere van kitapogatniazt hogy ott az a műanyag szir (vagy szer... vagy a harmadik), mer egyébként simán belegázol?
Arról már ne is beszéljünk, hogy miközbe az én bérletemet kéne ellenörizniük, az ellenőrok egymást oltják, meglehetőst alpári módon, és lehetőleg hangosan, harsányan, és artikulátlanul. Igen és öket is az én pénzemből fizetik.

    Majd ezután sztrájkolnak a bkv dolgozók, hogy létszám leépítés lessz.
Elárulja valaki mi a francnak 6 ellenőr egy bejárathoz? Az északainál még értem, ajtó per két ember, ebből jó esetben az eggyik józan, legjobb esetben eggyik se hánnya le a pénztárcádat mikor megmutatod. De, hogy a mozgólépcsőnél minek? nem fogom megérteni.

    Aztán meglepődnek, hogy miközben (valjuk be némi joggal) de a kollektív bűnösség elve jelenik meg a bkv ellenőrzéseiben, a szolgáltatás minősége nem javul, a jegy, és bérlet árrak horribilis mértékig emelkedtek, mikor a bkv dolgozói sztrájkolnak mert nincs ennyi emberre szükség, akkor az utazó társadalom elkezd gondolkozni az egész történet önhaszbúságán. 
    Valamint elárjulja nekem valaki, hogy egy közlekedési vállalat alkalmazottja, mi a fenéért kap szolgálati autót? Kapjon ingyen bérletet, utazzon azzal. Én tudom, hogy koszos, meg büdös, meg ritkán jár. Csak ő nem!

    Na ennyit mára a Bkv-ról, férre ne értsetek: Nem értek eggyet azzal aki molotovkoktélt dobál, vagy orvlövészest játszik, de azzal sem(ahogy az INDEX irta), hogy a bkv dolgozói a létszám leépítés miatt ne dolgozzanak.

    De én mindent értek, én olyan régen élek itt, én már semmin nem lepődök meg. Csak annyit kérek: Ne dobjunk ki milliárdokat az ablakon egy image-re amit kapásból szétrombolunk. Ne költsünk milliókat azoknak az ellenőröknek a képzésére akiket hónapokon belül leváltunk smasszerekre. Ne költsünk megint csak milliárdokat szebb emberibb, élhetőbb állomásokra, ha belerakunk egy ilyen azonosíthatatlan "kockacukrot". Mert ha megkapom a szolgáltatást amiért fizetek, akkor még akár baj sincsen. Na de ha ilyen agyamentségeket csinálnak belőle? Akkor mért ne bliccelnék inkább?

2 komment

Címkék: mol média...

A bejegyzés trackback címe:

https://sociophobia.blog.hu/api/trackback/id/tr4435453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Katus 2008.04.21. 21:37:58

az ésszerűtlen járatritkításokról/összevonásokról (ld. fekete, piros huszonegyes plusz kilencvenes busz, pl)/megszüntetésekről is volna még mit írni, egyébként meg egyetértek.

Magyar Mária 2008.04.21. 22:38:13

egyet értek, bár én élveztem a két sztrájkot....nagyon jót sétáltam....igaz, hogy a moszkván ott vagyok 30 perc alatt gyalog, szóval jó helyen lakom.
De én sem értem miért is jó ez az egész......éves bérletem van....ki fizeti ki nekem azt hogy utazniakartam a megvett jegyemen, de nem tudtam?
visszafizetikazt a két napot, csak mert akkor tőlem sztrájkolhatnak.
süti beállítások módosítása