HTML

Gegendummen, avagy a megvilágosodás rögös útján

Szociális kapcsolataink intelligens emberekkel.

Friss topikok

Linkblog

Neszkávé II

2007.06.07. 23:20 Jichak


    Életérzés de még milyen! érdemes a reklámkultúrát figyelni. Halálba pörgöt fekete feltünően modern öltözködésű reklám arc, aki mindenhol kávézik, és mindenhol pörög. A reklám struktúrája is a pörgésre koncentrál gyorsan váltakozó képek, jelenetek, eggyetelen egy állandó jelenlévővel (illetve kettővel) a fekete főhős, és a kávé.

    Az instant kávék világa azonban sokkal érdekesebb egy egyszerű reklámnál.
Reggel fél hat. Ébredünk. Mennünk kell iskolába/irodába/boltba/házi munkát végezni, ahová az egyedi ámbár monoton életünk köt minket. Tekintve,hogy hajnalig gépeztünk/olvastunk/tévéztünk a felkelés igen problémás. A fenének sincs kedve kávét főzni.
    Azaz idő míg a kávé lefő, pont alkalmas arra hogy még egy kicsit lehuppanjunk, majd arra ébredjünk, hogy rég késébe vagyunk, illetve hogy füstöl a lakás az ott hagyott kávégéptől. Valamint a hajnali kávéfőzés kreatív variációkat rejt magában. Teszem azt a kávé nélküli lefőzött víz, illetve a víz nélkül lefőzött kávé(és az internetes keresgetés hol vehetünk olcsón új gépet) avagy az órás várakozás az elnem indított kávé gépre. Vagy esetleg míg várunk a kávéra bekapcsoljuk a fentebb említett médiát, és meglátjuk a fentebb említett hirdetést. S rádöbenünk ez mennyivel egyszerűbb, gyorsabb, kényelmesebb.

Próbáljuk ki. Laikus szemmel nézve az instant kávénak(naggyából) ugyan olyan íze van, illetve ugyan olyan íz skálán mozog mint a lefőzhető kávéké(megj: a lefőzhető kávénál csak az a puding a szebb amire rávan írva hogy főzni is lehet!) , hatása a szervezetre naggyából eggyezik. Mi a változás mégis? Gyors. Tehát egyszerűen jobb. Ismétlem laikus szemmel nézve.

De mi történik ha mégis megnézzük a tasak oldalát? Hát akkor egy félórás szövegrészletet olvashatunk el eszperente nyelven. 1 nem értjük 2 ez a szerencsénk. Azonban tény, hogy az instatn pro italok, meglehetőst kevéssé az eredetiség igényével készült. A benne felhalmozott tartósító szer bőven elengendő hogy egy öregebb szervezetben hamar (néhány hónap alatt) rákot eredményezzen (családi tapasztalat, igaz instant gyümölcs ital volt mivel a neten lehet rágalmazni: Bollero a termék neve)

De áljunk meg itt egy kicsit. Láttunk már olyat, aki hajnali számítógépezés/tévézés/olvasás után felkelve 3-4-5 óra alvás után nincs türelme kávét főzni, de a tasakot olvasgatni igen? És vajon ilyen körülmények között érdekelni fog ha teszem azt, még előzőleg olvassok el? Az igazat megvalva én nem hiszem. Tehát a termék elérte célját, amire kell arra jó, hosszú távú hatást nem ír, tehát felelőségre sem vonhatjuk. Csak magunkat. Tehát valóban: A lustaság fél egésség.

Szólj hozzá!

Címkék: fogyasztóitársadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://sociophobia.blog.hu/api/trackback/id/tr4594681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása